BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

03 November, 2010

Banjir...

Banjir di Perlis makin teruk..malah..bukan takat perlis..kedah, kelantan pun hadapi situasi yang sama..hujan yang tidak berhenti selama beberapa hari memburukkan lagi keadaan. kini dah beribu orang yang dipindahkan ke tempat yang selamat. yang sedihnya...ada juga beberapa orang yang mati lemas..

Aku bersyukur juga lah dapat kembali ke Pulau Pinang hari isnin yang lepas..walaupun hujan juga hari itu, namun aku tetap tekad untuk pulang juga lah..hehe..redah ja hujan 2..tapi aku tunggu juga lah hujan renyai2..lebat sangat aku pun takut..nasib baik dalam perjalanan pulang tu tiada masalah terutama banjir..mungkin sebab awal lagi..manakan tidak, sesampainya aku dekat rumah..dengar berita mengatakan kangar dan banjir..wang ulu dengan kangar bukan jauh mana pun..dengar cerita dari kawan2 aku pun..dorang terperangkap dekat sana sebb byk jalan ditutup..boleh keluar guna bas ja..tapi..kalau keluar pun nak pergi mana la sangat..kangar banjir..

Apa pun, aku doakan agar banjir cepat surut dan kembali seperti biasa..ada hikmahnya mungkin banjir ni..lama tidak hujan..panas terik saja..mungkin hujan ni bantu menyejukkan kembali cuaca..

berita baru aku dapat tau..hehe..kwan aku gtau td dorang akan balik umah sbb wang ulu akan dipotong eletrik dan air..pihak unimap akan sediakan bas untuk pulang..kpd kwan2..selamat balik ke rumah..bhati2 lah di sana ok..

0 comments: