BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

10 October, 2010

Assalamualaikum..

Pertama sekali nak minta maaf banyak2 sebab lama x update blog ni..bukan tiada benda nak di update tapi xtau pulak kt U aku sekarang neh dah boleh dah buka 'blogspot'..dulu dorang block..setakat boleh buka ja xleh nk post pe2...nk guna broadband pun macam hampeh ja line kat tempat aku neh..tambah2 bila dok dalam umah aku kat U neh...hmmm..tapi xpe lah..lupakan ja semua pasal line ok ke x ok 2...nama pun daok kawasan bukit..mmg sush la ckit...(sajo nk tenangkan hati)...huk2

wokeh..la ni nk cite pasal FESTIVAL KEBUDAYAAN ANTARA PUSAT PENGAJIAN (FESKAPP) UniMAP. 

FESKAPP ni start 30 September 2010 sampai lah ke 3 Oktober 2010 hari tu..bagi aku program yang aku join ni best jugak la...tambah2 pula jadi sekretariat dgn member2 tersayang aku..hek2...puji2...tapi mmg best lah dgn dorang..tambah2 sekretariat utk sukan warisan...

Nak dipendekkan cerita...hari jumaat petang aku dan geng2 sukan warisan pun turun padang (padang Wang Ulu) sebab nak siapkan gelanggang utk sukan warisan dengan diketuai oleh En Hafiz (HEPA)..gelanggang galah panjang, laga ayam, rebut negeri, ketingting, dan lain2...habis juga lah tangan aku dipenuhi cat sbb nk buat garisan kt padang 2..jenuh juga la aku sebab aku nak kena ready utk jadi MC jamuan raya kolej kediaman aku (KKH)...waahh..pack siot jadual aku...hehhe...pasal jamuan raya kita gebang lepas ni k...

Aku dan kawan2 aku yg lain buat kerja sampai nak dekat pukul 1 pagi (lepas jamuan raya kami sambung balik buat keja)..sebab nak pasang khemah dgn nk habiskan gelanggang yg da yg silap buat ckit..nk siapkan cepat2 sbb esoknya dah nk mula sukan jam 8 pagi...

Keesokan harinya sukan pun mula...ditambah dengan hujan lebat sampai la ke petang..mmg sakan la main sukan semua 2...aku pun da gak join sukan...sambil2 tugas sambil2 main utk PPK aku  (alam sekitar)...best siot main rebut negeri neh...mcm main tarik tali..tapi yg ni kita tarik orang..tapi yg xbest nya permainan yg x adil n x gentleman...kami kalah pun sebb guna duit syiling sbb sama2 xngaku kalah..padahal pihak lawan byk kali dah jatuh...nasib bek la main suka2 ja..tapi jenuh gak dok komplen..hik3...

Malamnya kami ke dewan kapitol untuk kebudayaan plak dan pertandingan 'band' best juga lah...persembahan setiap PPK kira seimbang...ada la satu dua PPK yg mmg best persembahan dorang..pakaian pun mmg cantik2...terpegun gak aku..keh3...terpikat kat seseorang kot..hahah..xde lah...men2 ja...

Akhir sekali pada malam ahad adalah penutup FESKAPP dgn dihadiri Naib Canselor kami..malam 2 jugak la aku dan kawan2 aku kena buat demonstrasi sukan warisan...kami kena buat rebut negeri dgn laga ayam..dgn berpakaian baju melayu seakan akan org dulu2..kami pun buat la demonstrasi atas stage 2..seronok giler time 2 bila dgr org dok gelak2 kat bawah..sbb kami buat demonstrasi jenis lawak2...yg best waktu rebut negeri lah..mcm2 ragam kami buat...siap tindih2 org lagi bila jatuh...hasilnya...lutut aku jadi mangsa...kulit terkeluar..pedih siot..

HEHEHEH...itu lah serba sedikit cerita pasal FESKAPP neh..byk lg nk cerita tapi panjang sgt la plak...pe pun program ni mmg best dan patut dibuat lg utk tahun hadapan...nk tgk gambar2 FESKAPP...tgk kt link ni ye...


http://www.facebook.com/album.php?aid=40238&id=100000018037962





0 comments: