BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

09 September, 2010

tayar oh tayar...

Pagi2 lg hari ni dah kena keluar ke kedai kereta...tayar kereta punya pasal lah ni...hehe..tetiba plak pancit..entah bila la aku langgar pa2 yg menyebabkan tayar belakang kereta abang aku pancit...

Nasib baik aku selamat sampai jugak ke rumah selepas buka puasa kat KMPP di rumah abg rizal...aku sedar tayar pancit pun petang semalam..tu pun nak dekat pukul 7 dah pun...tetiba tgk kempis ja tayar...ingat xda angin tp len macam ja kempis dia...nak pergi repair semalam kedai mesti dah nk tutup...so jawabnya pagi ni lah...nasib baik juga lah kedai buka lagi hari ni...ye la..sok kan nak raya aidilfitri...faham2 ja lah...kadang2 tutup awal la...xbuka lansung pun ada gak..

Time nak ganti tayar spare aku teringat balik waktu aku,firdaus dengan awie sewa kereta dulu nak pergi kenduri kahwin kat penang..time 2 kami kat perlis lah..sampai ja penang dah rasa tayar belakang gelong...punya la nak tukar tayar spare tapi nak guna 'jack' pun xreti...aku biasa tengok orang buat tapi masalahnya aku xtau nak letak mana 'jack' tu..posisi sebetulnya..buatnya salah letak mau terbalik kereta kang..nasib baik la ada abg kwan firdaus datang tolong...kalau tidak x balik la kami kat perlis tu..kelakar juga lah..bawak kereta pandai..tapi nak urus kereta xtau...pengajaran2...

Apa pun masalah kereta tadi dah settle dah pun...nanti boleh la nk guna nak beraya rumah member...hahahah....kalau xda orang guna lah...pe pun chow dulu yaaa...

0 comments: