BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

10 June, 2010

Keputusan peperiksaan akhir semester tahun 1 Unimap sudah keluar dan akhirnya aku tahu result aku...alhamdulillah aku masih 3 pointer tapi yang pastinya aku menurun...

Alhamdulillah sekali lagi kerana tidak ada subjek yang aku gagal...walaupun ada satu subjek (ecology) yang nyawa-nyawa ikan ja...hehe...dapat c-...itu ja yang mampu aku dapat walaupun aku dah cuba yang terbaik untuk menghafal dan ingat ...ada jugak kawan aku izzati (ngek) bantu aku sedikit dengan memberi nota2 dan latihan yang dia buat di saat2 akhir...tapi itulah...c-...

Betul ka aku ni memang jenis tidak boleh subjek manghafal ni???Aku jenis kira-kira??
Entah lah...betul la kot...aku memang susah nak ingat fakta2 sangat...aku lebih senang ingat formula matematik dari ingat ayat2 bacaan...aku takat nak baca boleh la...tapi pastu lupa la...bukan tidak cuba..dah cuba pun..tapi hasilnya...tu la ecology punya gred...

Bila fikir balik...patut ka aku ambil kursus kejuruteraan alam sekitar ni???Dah memang banyak benda kena tahu...nak menyesal pun x guna sudah..aku kena teruskan juga...walau apa pun cabaran aku kena hadapi juga...

Apa pun..aku harap semester hadapan di tahun dua aku dapat naikkan kembali pointer aku...anugerah dekan impian aku...dan kalau boleh aku mahu sangat dapat 4 flat...aku fikir...aku tidak mahu pegang sudah jawatan lebih dari satu...jawatan sekarang yang aku pegang hanya lah naib setiausaha persatuan pelajar PPK alam sekitar dan satu lagi jawatan tidak rasmi adalah presiden kelab pemadam..

Aku rasakan jawatan s/u aku akan pegang sehingga AGM seterusnya sahaja lah...lepas itu aku tidak mahu...untuk presiden tu...buat masa sekarang aku diamanahkan untuk jaga kelab ni...jadi aku akan fokus kepada kelab ini sahaja dulu...yang lain aku akan fokus kepada pelajaran...

Ada kedengaran orang mengatakan nama aku akan dicalonkan untuk jadi MPP...hmmm....entah betul entah tidak...yang pasti aku tidak mahu fikirkannya..dan insyaALLAH aku tidak akan pegang...lebih baik beri kepada yang lebih layak...lagipun aku memang tidak mahu pun..bukan sebab serik aku jadi JPP di matrikulasi dahulu..tetapi aku memang tidak mahu...JPP dulu pun aku masuk sebab aku nak perjuangkan sesuatu...dah memang ada matlamat...

Macam mana pula dengan kelab pidato tu??hmmm...yang ini pun masalah juga...masuk pun bukan atas kerelaan pun...dah orang dok panggil...yang dok panggil pula kawan2 sendiri...adoi...macam mana ya..

Entah la..tunggu dan lihat sahaja lah...semester hadapan akan bermula dengan kehidupan baru...jumpa kawan2 baru...tempat baru (kampung wai)...mungkin ada faedahnya kami (PPKAS) dipindahkan ke tempat baru...

Akhir kata...aku berusaha menjadi orang baru...

2 comments:

Aishah said...

buat keputusan yg terbaik tau...
mudah mudahan thun 2 nanti dpt mencpai dekan tuh..AMin...
mari kita sama-sama berjuang tuk dekan..ehe

infiniti said...

terima kasih...tp blh tau x sape ni...xtau la kalau mmg xknl tpi...aishah...rasa xbiasa dgr plak bdk building nama aishah...