BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

09 June, 2010

Hatiku berkata

Semenjak perkenalan kita,
Di pantai nan indah,
Telatahmu mencuit hatiku,
Membuatku gembira disisimu.

Kita ditakdir bertemu di sana,
Bersama teman-teman kita,
Hadapi segala cabaran,
Darat dan lautan.

Kembalinya kita di tanah besar,
Kau pergi dan kupergi,
Membawa haluan diri,
Mencari gemilang kemudian hari.

Namun kita kembali,
Bertaut kembali,
Tanpa disangka-sangka,
Tanpa paksaan.

Selama itu,
Kita gembira,
Suka dukaku kau kongsi bersama,
Suka dukamu kufahami jua,

Namun,
Jodoh ditangan Tuhan,
Kita tidak dapat bersama,
Cintaku pada keluargaku,agamaku,
Ditambah masalah dalamanku,
Membuatkan aku terpaksa melepaskanmu.

Maafkan aku,
Andai kau rasakan ini tidak adil buatmu,
Jika kau rasakan aku gembira dengan apa yang berlaku,
Andai kau fikir aku melupakanmu,
Ternyata kau silap,
Setiap hari aku mengingatimu,
Setiap masa terluang aku memerhatikanmu.

Aku berdoa kepada Allah Yang Esa,
Agar perkuatkan hatiku,
Dan kumohon kepadaNya,
Jika aku bukan orangnya,
Kau berikanlah lelaki yang lebih baik kepadanya,
Kerna itu yang lebih baik,
Tanda pengorbanan aku kepadanya,
Aku rela biarkan diri aku keseorangan kembali,
Tapi janganlah biarkan dirinya keseorangan...

Kepadamu,
Maaf sekali lagi.
Terima kasih atas segalanya,
Biarlah ianya menjadi kenangan kita,
Tersemat dihati dan minda kita...

Maaf...


1 comments:

ain said...

ehem..ehem...ehem..
tanpaku sangka ia mmg terjadi..