BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

17 May, 2010

setahun di unimap

Kini sudah setahun aku di UniMAP..bermakna sudah dua semerster aku di sini..tinggal 3 tahun sahaja lagi ( 6 semester )...banyak perkara yang aku alami dan hadapi di sini...


Dulu UniMAP nama dia KUKUM...waktu aku sekolah dulu aku cukup suka dengan nama KUKUM ni...sampai aku dah idam nak masuk KUKUM bila nak sambung belajar...sebab aku suka KUKUM ni kerana tumpuan dia adalah kejuruteraan...aku plak memang 'budak kejuruteraan'...dah asalnya aku dari sekolah teknik..itu yang aku minat sangat KUKUM time 2...

Dan Alhamdulillah sekarang aku dah masuk KUKUM (UniMAP)...tercapai jugak la hasrat aku selama ni...aku amik kejuteraan alam sekitar...agak lari jugak la dari cita2 asal aku dulu nak jadi arkitek,interior designer..last2 aku jadi org alam sekitar ja..tp xpe lah...rezeki ada di mana2...

Sekarang aku gembira ka di UniMAP..??

Hmmm...aku gembira dapat masuk sini..tetapi aku belum cukup gembira dengan situasi aku di sini...apakah sebabnya...?

Sebabnya mungkin aku xdapat apa yang aku kehendaki...aku bsyukur ada kawan2 di sini tetapi belum tentu mereka anggap aku sebagai kawan mereka...

Aku sanggup buat apa sahaja untuk pastikan yang terbaik untuk kwn2 aku,fakulti aku tapi...aku rasakan semuanya macam sia2...tambah2 kalau dilantik jadi ketua...bila arah x mahu dengar, buat kepala sendir...bila buat salah aku marah kata aku panas baran...bila aku diam ja kata aku xbest la pe la...apa yang dorang nak pun aku xtahu...salah aku ka...yang aku tau aku ni dari sekolah memang macam ni...tapi member sekolah ka mana2 ka dorang semua ok ja dengan aku...support lagi ada la...

Aku xharapkan pujian ka pa2 ka...sebab aku buat seikhlas hati aku...aku nak tunjukkan kemampuan anak2 melayu...aku nak tunjukkan org melayu tidak lemah...tapi aku tersangat sedih sebab org melayu lah yang menghina aku..org melayulah yang buat aku macam kuli...bangsa lain..yang sekadar housemate aku dan tidak pula satu kursus dengan aku boleh faham sifat aku, apa yang aku buat dan sentiasa support aku...

Namun begitu...aku tidak mahu mengalah sebab aku AZRi dan aku KP...paling penting aku adalah INFINITI...walau macam2 dugaan yang aku hadapi..aku tetap akan teruskan perjuangan aku walaupun aku tidak dapat sokongan dari keseluruhan kwan2 aku...aku masih ada akal untuk berfikir...biarlah cara aku dulu x dapat nak penuhi apa yang mereka mahu..aku boleh fikir lagi untuk perkara seterusnya...

0 comments: