BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

08 January, 2010

2 minggu di UniMAP semester dua

Kini dah dua minggu aku di UniMAP ...
tapi sebenarnya dah 3 minggu aku di perlis ni sejak cuti semester hari tu....
minggu pertama ja aku kena pergi kem kepimpinan di langkawi...asalnya bukan aku..tapi sebab setiausaha PPK xdapat pergi atas sebab2 tertentu..maka aku pula diminta pergi...tapi aku sangat2 bersyukur kerana dapat pergi ke sana...sebab di sana aku jumpa teman2 baru..teman2 dikalangan MPP,MPKK,PKK dan persatuan2 lain...
apa yang pasti aku gembira disana...

Dua minggu aku belajar di semester baru aku dah rasa macam2 penglaman yang indah dengan perit...yang indah sebab aku dah mula rasa kelainan dalam aku punya kelas..seronok dah rasa..mungkin sebab aku dah lepaskan jawatan aku...so aku tiada sebab dah nak marah2 walaupun aku marah pun bukan sebab aku suka2 nak marah...tapi aku punya alasan tersendiri...siapa yang xnak kejayaan sesebuah kumpulan kan...tapi tidak mengapalah...mungkin dorang x dapat terima cara aku...tempat lain orang pun lain...aku x boleh samakan mereka dengan kawan2 aku di kmpp...jadi aku dah ambil keputusan aku nak buat macam aku yang dahulu...azri yang lepas menjalani PLKN...

Apa pun aku tetap aku...aku yang sentiasa dan suka fikir sesuatu untuk orang lain..suka buat program walaupun kadang2 x menjadi pun..tapi xkisah pun asalkan aku sentiasa ada idea baru...dan yang paling penting walaupun aku bukan ketua mereka sudah...tapi aku masih ada tanggungjawab untuk jaga mereka sebab aku orang Islam...aku kena jaga saudara2 aku...dan pastikan mereka semua berjaya...aku akan tolong awiezan sebagai ketua baru...

antara pengalaman nak kata baru x la baru tapi pertama kali berlaku dekat aku di unimap ni...apabila pihak tahun satu alam sekitar 'bertegang leher' dengan pelajar budak tahun 4 yang asal dari bekas pelajar diploma...kami ambil subjek yang sama...yang menjadi masalahnya apabila jadual lab kimia kami ditukar sesuka hati tanpa berbincang dahulu dengan kami...mereka katakan mereka punyai jadual yang padat..habis kami ni jadual xpadat ke...bila minta ditukar ke hari lain...alasan xbileh sebab tiada masa...tapi yang menyakitkan hati bila dpat tahu yang mereka free ja hari 2...xpasti la betul ke tidak...tapi xkan aku xpercaya kepada kawan sendiri...

aku xkisah kalau mereka betul sibuk...macam mereka saja yang sibuk...aku pun pernah sibuk la...takat buat kerja berat sampai ke pagi aku dah pernah buat la...tapi jujur je lah...buat pe nak tipu...berkat ke pelajaran dorang tu tipu kami...bukan kuasa aku nak tahu sama da dorang berkat ke tidak...tapi kalu betul apa yang aku dapat tahu ni palsu...so memang berdosa la...

pe pun untuk student final year...good luck lah untuk korang ye...nak kami respect anda...respect kami dulu...junior ke senior ke mesti ada hormat menghormati...

3 comments:

Anonymous said...

bebe...kadang2...bg pandangan beby...its ok kalu org lain xmmpu utk trima kata2 kita..tp..satu ja.."biarkan hasil yang berkata2"..insyaallah...dgn hasil yg ade..kita sebenarnya xplu berkata2 utk sesetgh keadaan..disitu..meke akan lihat..siapakah dri kita :)

❤❤❤LaiLa❤❤❤ said...

ermmmm....sgt skong psl 4yr

abez said...

selamat berjaya dunia akhirat..pengalaman guru terbaik....
ppkas.....