BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

14 November, 2010

tolong-menolong...

hari ni kawan aku amirul ank pindah rumah dari kuarters guru dkt seberang ramai ke pendang kedah..aku dan kawan2 lelaki yang lain...daus,awie,amzar,azim,salam,farham,shaari dgn jamil pergi lah tolong dia angkat barang masuk lori..byk juga la barang nak kena bawa..dua buah lori polis digunakan..

agak penat la nak angkut barang semua masuk lori..dengan panasnya atas lori tu..fuh..mengancam..hehe..tapi tetap best..benda2 macam ni la yang aku suka nak buat..lebih kurang 2 3 jam juga lah nak kemas barang semua..

dalam jam 1.00 tengah hari..aku amirul, amzar,daus dengan awie pula ikut pergi ke pendang..sebab nak tolong punggah barang ke rumah baru pula..kawan2 lain tidak pergi..tidak ingat kami sampai pukul berapa dekat sana..sesampainya kami..kami makan dulu tengah hari..mak amirul masak..sedap juga..nasi putih..gulai ayam..ulam2..daging..siap ratah lagi tu..kerja x buat lagi..hehe...

sebelum mula buat kerja kami solat zuhur dulu...proses memunggah barang dari lori untuk dibawa turun pun sama juga la mencabarnya..panas...hehe..berkuap dalam tu..tapi gagah la juga kan..kalau tidak bila nak siap kerja..

habis buat kerja (punggah barang dari lori) kami rehat kejap..kejap la sangat..sampai tidur kat ruang luar rumah lagi..berjemaah pula tu..hehe..pukul 5 kami bangun solat asar..pastu sambung buat kerja sebab hujan turun..

kami habis buat kerja jam 6 lebih..kami makan nasi dulu dengan laksa..hehe..save la duit hari ni..pastu kami solat maghrib pula..baru lah kami bertolak pulang ke wang ulu..kami sampai wang ulu dalam jam 9 lebih...

apa pun..memang penat juga la buat kerja ni..dah lama aku xbuat kerja berat2 ni sejak keluar KMPP..dulu dekat kmpp selalu ja buat kerja PA SYSTEM ni..angkat speaker berkilo-kilo berat dia memang dah jadi asam garam aku dekat sana..tapi lepas keluar ja kmpp masuk Unimap..aku kurang ada kerja macam tu..rasanya ni yang pertama..terasa la juga kan penatnya..namun alhamdulillah semua berjalan dengan lancar walaupun hujan tadi..

0 comments: