BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

06 September, 2010

shopping2 raya...


Wah3....hari ni aku keluar shopping raya dengan mak dan kak aku...tempat biasa ja...parit buntar perak...tahun ni aku memang bajet nak beli baju melayu 1..tahun lepas dah x beli...selang dua tahun baru beli baru...tahun ni aku beraya dengan warna emas (kuning coklat)..hehe...

Songkok pun aku belasah satu...kopiah lagi...jumlah semua rm95...kira paling murah la 2 aku boleh beli...tu pun selepas minta diskaun la...nasib baik hari ni hujan...so leh la dapat harga kurang cikit..(harga hujan) kata pakcik 2...memang betul lah tahun ni...harga baju macam mahal...rm70 keatas dah sekarang...yang kain elok la...yg kain yg x berkenan da la yg murah..

suasana kat pekan parit buntar tadi pun agak ramai lagi yg keluar membeli...jalan pun agak sesak dengan kereta...tambah2 lagi orang dok pakat balik kampung masa ni..lagi sesak la...pa pun kemeriahan tetap ada walaupun hujan lebat melanda tadi...heheh...

aku harap raya tahun ni yg dijangka jatuh pada hari jumaat akan memberi suasana yg ceria walaupun dah dengar ura2 cerita yg tidak enak nk dgr...biasala...masalah adik beradik ni..rindu suasana dulu2...semua adik beradik berkumpul beraya sama2...tido ramai2 kt umah tok wan din...sekarang dah xmacam 2 dah..semua ada hal masing2 sebab semua sepupu sepapat dah besar dah...kawin pun dah da...

akhir bicara kali ini...selamat menunggu hari raya yg akan menjelma tidak lama lagi....yeye...

0 comments: