BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

14 December, 2009

pasukan bola sepak Malaysia layak ke final sukan sea Laos




Tahniah diucapkan kepada pasukan bola sepak Malaysia yang layak ke akhir setelah menang ke atas pasukan Laos 3-1...

aku bukanlah peminat setia bola sepak tetapi bila pasukan malaysia beraksi semangat nak lihat pasukan kita menang tetap ada walupun secara jujurnya aku xberapa yakin malaysia akan menang..kenapa?

sebabnya dari pemerhatian aku...bila kita tidak terlalu mengambil tahu hal pasukan ni..tidak puji lebih-lebih..selalu menerima kritikan..malah tiada siaran lansung..erti kata lain seperti mereka keseorangan..mereka akan memperoleh kemenangan..

tetapi bila dah menang..pujian melambung diberikan..last2 kalah..bukan nak jatuhkan semangat tapi itu yang aku perhatikan...walau apa pun tahniah juga diberikan kerana semangat berjuang tetap ada semalam..agak terhibur juga lah aku tengok..
Pujian juga patut diberikan kepada jurulatih kebangsaan K.Rajagopal kerana berjaya membentuk pasukan yang aku rasa berjaya..bkn senang nak tumpaskan Thailand..cuma selepas ini cabaran paling getir adalah pasukan Vietnam. Pasukan yang telah menewaskan kita sebelum ini..kalau kita lihat pasukan kita tidak membolosi pasukan Vietnam lansung walaupun sebenarnya kita tewas 3-1..tetapi kita kena sedar bahawa gol sulung Malaysia tu adalah hasil gol sendiri pasukan lawan..apa pun aku yakin jurulatih negara ni boleh memberi kejutan kepada pasukan Vietnam.InsyaALLAH..

Kami rakyat Malaysia akan menunggu kilauan emas...

0 comments: